BESTLIFT…ty nejlepší služby ve výtahové technice

Ten výtah už zase nejede!!! Co si ta servisní firma o sobě myslí? A víte vy, jaké jsou vaše povinnosti, jako provozovatele výtahu? Buďte v bezpečí ve výtahu, i před případným soudním sporem!

BESTLIFT výtahy nejen staví, opravuje a servisuje, naší další  důležitou činností je také  odborné poradenství v oboru výtahové techniky. Připravili jsme seznam toho nejdůležitějšího, na co si dát pozor, pokud máte ve vašem domě výtahové zařízení.

Neznalost zákona neomlouvá... Zde máte seznam předpisů, které právně řeší výtahovou problematiku, abyste věděli, kde případně hledat:

  • Nařízení vlády 176/2008 Sb. O technických požadavcích na strojní zařízení
  • Norma EN  81-21+A3 – Bezpečnostní předpisy pro konstrukci a montáž výtahů – elektrické výtahy
  • ČSN 244011/2011
  • EN 81-2 Bezpečnostní předpisy pro konstrukci a montáž výtahů – lanové výtahy
  • ČSN 274002,4007 – určuje pravidelné zkoušky a prohlídky výtahů
  • ČSN 274011/2004 - Bezpečnostní předpisy pro konstrukci a montáž výtahů – podstatné změny výtahů

Důležité ale je, vědět alespoň toto,
aneb vaše ODPOVĚDNOST jako PROVOZOVATELE/MAJITELE výtahu:

  • Udržování výtahu v podmínkách bezpečného provozu prostřednictvím SERVISNÍ FIRMY, která má potřebné oprávnění k provádění pravidelného servisu.
  • Zajištění a udržování aktuální technické dokumentace.
  • Neprodleně informovat servisní firmu o jakékoliv poruše, vyřazení z provozu, nesprávné funkci výtahu.
  • Zajištění povinných revizí a zkoušek, zejména Inspekční Prohlídky, Odborné Zkoušky, Odborné Prohlídky, v periodách stanovených příslušným předpisem (normou EN 81).
  • Zajistit VYPROŠTĚNÍ osob 24 hodin denně – firmou nebo oprávněnou osobou.
  • Zajistit přístup do objektu pro možnost zásahu (klíč, čip, kartu) – vyproštění v případě poruchy nebo výpadku el. sítě tak, aby pohotovostní technik mohl vyprostit osoby uvízlé v kabině. Provádět manipulaci smí pouze osoba oprávněná.
  • Zajištění dostatečného osvětlení zejména nástupišt min. 50 lx . Při výměně žárovek za úspornější technologie nutno dodržet svítivost!
  • Zamezit přístupu neoprávněných osob k manipulaci s výtahem – zejména do strojovny – uzamčení.

Servisní firma musí být odborně způsobilá a musí naplňovat nejméně tyto základní požadavky:

  • Mít dostatečný počet servisních a odborně způsobilých pracovníků a revizních techniků.
  • Zpracovat pravidla a postupy pro výkon servisu, včetně směrnic se stanovením pravomocí a odpovědnosti a způsob zajištění vnitřních kontrol.
  • Mít uzavřenu smlouvu o přiměřeném pojistném krytí možných škod, vzniklých následkem její činnosti.
  • Zajištění stálého dispečinku dosažitelného 24 hodin denně, po celý rok, s dosahem pro vyproštění uvízlých osob. 
  • Řešit ekologickou likvidaci nebezpečných látek a odpadů a vypracovat plán údržby.
  • Vypracovat analýzu rizik a předložit možnosti odstranění závad.
  • Informovat o každém nutném zásahu, případně navrhnout odstavení výtahu z provozu, v případě zjištěného nebezpečí nebo poruchy.
  • Vést písemné záznamy v Knize výtahu o všech činnostech prováděných na výtahovém zařízení - údržbě, mazání, výměně komponentů a zejména zde zaznamenávat výsledky závažného zásahu servisní firmy při poruše výtahu. 
  • Ověřovat technický stav výtahu a jeho bezpečnosti prováděním předepsaných revizí a zkoušek dle EN 81 zejména: Odborných prohlídek, Odborných zkoušek a Inspekčních prohlídek

Pokud budete cokoliv řešit s vašim výtahem, neváhejte se kdykoliv obrátit na našeho šéfa servisu, pana Vladimíra Kotouče. Ten ví o výtazích za svou dlouhou kariéru v tomto oboru opravdu vše Smile. A nejen on, můžeme se pyšnit týmem lidí, kteří mají v oboru výtahové techniky mnohaleté zkušenosti i u velkých nadnárodních společností.

Jak sami vidíte, není toho málo a v době, kdy téměř denně řešíme odstávky starých, nefunkčních výtahů, které sotva odpovídají bezpečnostním zkouškám je dobré, mít trošku více jasno Smile.
Naším hlavním cílem je bezporuchový chod vašeho výtahu - tedy spolehlivá servisní činnost, dispečink a pomoc 24 hodin denně, garance použití pouze kvalitních dílů a komponentů a naše zkušenost a pružnost.

Kdykoliv se na nás můžete obrátit s vašimi dotazy.
My pro vás brzo opět připravíme další článek, který vám poradí, jak se ubránit případným vysokým nákladům za provoz či opakované opravy vašeho výtahu.

Bestlift – Ty nejlepší služby ve výtahové technice již více než 10 let!

DISKUZE

DALŠÍ ČLÁNKY

Bojujete s vlhkostí? Bojujte s námi!

Vážení přátelé, rádi bychom Vám představili stavební firmu David Gorol, která sídlí v Liberci a Novém Boru. Nabízí své služby v oblasti stavebnictví a působí nejen v Libereckém a Ústeckém kraji, ale díky své flexibilitě

Péče o trávník v červnu a červenci - seriál 5.část

Zavlažování trávníků je jednou ze základních pěstebních činností, kterou je nutno provádět v teplých dnech. Aby trávník mohl růst a měl zajištěny všechny další funkce potřebuje velké množství vody.

Stavba domu na klíč

Mezi služby poskytované naší stavební firmou patří především generální dodávky staveb, stavby rodinných domů na klíč, rekonstrukce objektů, rekonstrukce bytů, opravy a renovace fasád a další stavební činnost.

Čištění bytových odpadů

Typickým případem čištění bytových odpadů jsou ucpané odtoky WC, umyvadel, van či dřezů - odpadů z kuchyně. Čištění těchto odpadů provádíme ručně-mechanickými i strojními systémy.

GRENA SPLASHBACK předčí sklo dojmem i pevností

Kuchyňské panely vybírejte z nadčasové bílé, luxusní černé, energické červené, elegantní magnolie či kovově vyhlížejícího titanu a steelu. Dokonale hladký akrylátový povrch obkladových panelů s vysokým leskem.


NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

Dotaz: Pane Halíku, prosím Vás o radu. Nevím jak si vysvětlit pojem "Další majetková účast". Jsme bytové družstvo a při koupi bytového domu jsme neměli peníze na zaplacení všech bytů v bytovém domě. Tak jsme se dohodli, že ... Celý dotaz
Dotaz: Jak se postupuje v případě, kdy nám vlastník bytu (v našem případě družstvo, jehož nejsme členy) nabídne k převodu do osobního vlastnictví byt (na základě předkupního práva) a my tuto nabídku odmítneme, pro ... Celý dotaz

NAPIŠTE NÁM

Adresa:
Obyvatele.cz
Za břízami 319
190 14 Praha 9 - Klánovice

E-mail: info@obyvatele.cz
IČ: 28498003
DIČ: CZ28498003

O NÁS

Obyvatelé.cz jsou prvním specializovaným portálem pro bytové domy.

Projekt Obyvatelé.cz vznikl na základě potřeb lidí z našeho okolí bydlících v bytových domech. Před jeho vznikem neexistoval papírový magazín, ani online služba, která by cíleně pomáhala komunikaci v bytových domech.

partner projektu
partner projektu partner projektu partner projektu


O projektu   Smluvní ujednání   Obchodní podmínky   Kontakt   SEO   Grafika   © Obyvatelé.cz s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Vyberte region kliknutím na mapu nebo výběrem z rolítka
a odešlete formulář

výběr regionu
Zavřít
Praha Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj Jihomoravský kraj Vysočina Jihočeský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj