Reklamace vyúčtování služeb u bytového družstva
15 Červen 2017
Dotaz: Dobrý den, obracím se na vás s dotazem ohledně reklamace, kterou jsem podal předsedovi družstva na základě provedeného vyúčtování služeb za rok 2016.
Konkrétně se jedná o výpočet úhrady za teplou vodu. Ve vyúčtování mi byly započteny do celkové plochy také plocha lodžie a sklepa (8,6 m2, t. j. 19,6 % z celkové plochy). Tento chybný údaj byl uveden ve vyúčtování tepla a teplé vody od fy INMES a zároveň mi bylo sděleno, že tato špatná výměra je používána již od roku 2001 v rozporu s vyhláškou 372/2001 a 269/2015. Zároveň jsem požádal o sdělení řešení této reklamace a způsobu jejího vyřízení. Na tuto reklamaci výše vyúčtování podle chybných údajů jsem dostal následující odpověď, kterou uvádím v plném znění:
"Vážený pane Vejnare, představenstvo rozhodlo po všech diskusích a setkáních se zástupci firem DARC a INMES, že zpětné přeúčtování se provádět nebude. Veškeré odchylky budou napraveny v letošním roce a dány do souladu s vyhláškou. Není možné zjistit, z jakého důvodu a na základě čí viny bylo doposud účtování tímhle způsobem. Děkuji za představenstvo za pochopení. S pozdravem Radka Šlapáková" .
Tento způsob vyřízení mé reklamace se mi zdá velmi pochybný, i když vím, že se nejedná o velký finanční rozdíl ve vyúčtování, ale mně družstvo nepromine ani korunu. Navíc z odpovědi vyplývá, že byla chybně účtována úhrada za dodávku TV za celý dům, a to od roku 2001.
Děkuji za Vaše stanovisko k této situaci a jsem s pozdravem Luděk Vejnar
Odpověď: Dobrý den pane Vejnare, zavinění chybného vyúčtování by měl prověřit kontrolní orgán družstva. Otázku chybného účtování všech družstevních bytů byste měli projednat na členské schůzi družstva. Dále postupovat podle usnesení členské schůze.
Přeji pěkný den, Jan Halík